• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

EDF kontroluje fundamenty morskich turbin za pomocą drona

Francuski koncern energetyczny EDF wykorzystał podwodnego drona do przeprowadzenia pierwszej w historii autonomicznej, zrobotyzowanej kontroli fundamentów farm wiatrowych. Dron w trakcie pracy tworzy model 3D zainstalowanego fundamentu celem monitorowania procesu biofoulingu.

03.06.2022, 20:19
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Roboty w offshore kluczem do osiągnięcia zera netto

Według najnowszego raportu Offshore Renewable Energy Catapult (ORE), do 2050 roku rynek robotyki w sektorze energetycznym będzie wart 8,4 mld funtów i może stać się niezbędny do utrzymania i sukcesu kluczowych systemów źródeł odnawialnych.

27.09.2021, 18:22
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Autonomiczne roboty odkrywają dziwny świat morskiego śniegu

Gdy rośliny i zwierzęta w oceanie umierają i rozkładają się, opadają w kierunku dna morskiego. Rozkładający się materiał nazywany jest „morskim śniegiem”, ponieważ wygląda trochę jak białe, puszyste śnieżynki. „Płatki śniegu” rosną w miarę opadania, osiągając nawet kilka centymetrów średnicy. Niektóre płatki opadają tygodniami, zanim w końcu dotrą na dno oceanu.

30.12.2020, 14:20
Edukacja Morska, Nauka, Szkoły Morskie, Praca na Morzu

Autonomiczne roboty i innowacyjne technologie z PG w Porcie Gdańsk i Porcie Lotniczym im. Lecha Wałęsy

PG podpisała kolejne umowy o współpracy w ramach międzynarodowego projektu InSecTT. Dzięki porozumieniu z Portem Morskim Gdańsk i Portem Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy u obydwu partnerów wdrażane będą autorskie technologie naukowców PG, w tym innowacyjne systemy Internetu Rzeczy, wspierane przez algorytmy sztucznej inteligencji. Współpraca umożliwi poprawę bezpieczeństwa, ograniczanie kosztów i wsparcie efektywności działań obydwu portów.

26.08.2020, 14:35
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Covid-19: Portowe pojazdy autonomiczne a obowiązujące prawo cz.2

Okolicznością, która odróżnia autonomiczne roboty (w tym pojazdy autonomiczne) od znanych nam dzisiaj rozwiązań technicznych, jest to, że bezpośrednim powodem wyrządzonej szkody może być zasadniczo ich działanie. Związek przyczynowy niezbędny do zaistnienia odpowiedzialności będzie więc istniał przede wszystkim pomiędzy szkodą a działaniem robota. Istnieje bowiem ryzyko, że niemożliwe będzie ustalenie związku przyczynowego (nawet pośredniego) pomiędzy szkodą a określonym działaniem człowieka (np. twórcy algorytmu). Stanowi

28.05.2020, 07:39
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Autonomiczne roboty obsługują magazyn pod Lipskiem [foto]

DB Schenker wprowadził do użytku autonomiczne roboty firmy Gideon Brothers, działające w oparciu o rozwiązania sztucznej inteligencji.

19.11.2019, 17:36
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.